tisdag 5 juli 2011

Skapat i tyg....

Ja, att få sy och leka med tyger och garner är tyvärr en passion som fått stryka på foten nu är jag börjat med scrapping.....
Och nu behövde(kanske inte behövde med ville ha..hih hiii..) jag en klänning till Kreta.

Min vita enkla klänning med trikå upptill.

Givetvis har den etikett.. ;)

Jag älskar återbruk så jag gjorde en klänning av jeans och några skjortor.
Även denna har blivit uppmärkt på ryggen men iform av ett litet slarvigt broderi.

Varje sommar syr jag även en ny tygväska... denna är tydligt inspirerad av scrapbooking. :)

Har dekorerat med en virkad blomma som jag vunnit från Lisa-olsi och den har även blixtlåsblomma.

Den är gjord så att man enkelt kan korta av handtagen... så här ser andra sidan ut.

Så här ser förra sommarens tygkasse ut.... används frekvent till jobbet, affären eller när man ska posta paket.

Ja, nu ska förbereda lite packning till resan.

Kram kram Katja

9 kommentarer:

  1. Du är ju lika duktig med att sy som du gör kort,
    avensjuk jag blir :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar väska och en helvacker klänning.. :) delar ditt intresse för att sy men det går så i vågor för mig. Har en 50tals klänning som ligger redo att sys men det går trögt. Har länkat till ditt metalltejpsaslter från min blogg.

    En liten halvrolig sak jag kom på är att vi bor bara med en mils avstånd ;)

    SvaraRadera
  3. Men hallå, va duktig du e på att sy OCKSÅ!!!
    Ha en härlig tripp!!!

    SvaraRadera
  4. Wow så fint, du är så duktig.Ha en skön semester.Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Härliga saker du skapar,
    jag gillar din jeansklänning.
    Kul att blomman kom till användning.
    Ha en mysig semester.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vilka vackra kreationer i tyg! Gillar din svartvita tygväka specellt mycket!

    Hoppas du får det riktigt härligt på Kreta!

    Kram! Catta

    SvaraRadera
  7. Hej på dig Katja:)

    Jag blir makalös imponerad av dig och din kreativitet:) Du är sanslös duktig och helt otrolig på att skapa och inte "bara" med papper du gör underbara kläder och väskor också:)
    Helt underbara kreationer och du ska vara mycket stolt över allt som du åstadkommit:)

    Tusen tack för besöket och dina trevliga ord hos mig det uppskattas mycket:)

    Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

    Ha det bäst och massor med kramar från Lilla Inger:)

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara saker du har gjort.. va du är duktig :D
    Ja blev helt kär i den svarta och vita väskan :D

    SvaraRadera
  9. Syr du nåt numera? Har köpt en fin fleecetröja till min dotter av dig. Röd med vita prickar (alvhuva) Jättefin!!!

    SvaraRadera